Gra karciana o kierunkach programowych

harcstyle_gra_kierunki_strGra karciana, której celem jest zapoznanie uczestników z kierunkami programowymi.

ZASADY GRY na slajdach: http://slideplayer.pl/slide/10854958/

2+

Planowanie pracy w drużynie harcerskiej – Wyspa Brownsea

Uwaga!

Od 1 stycznia 2018 r. obligatoryjnie obowiązują nowe standardy kursów uchwałą Głównej Kwatery nr 173/2017 z dnia 3 stycznia 2017 r. Ten konspekt jest napisany z wytycznymi obowiązującymi do 31 grudnia 2017 r. Uważnie przejrzyj zamierzenia i upewni się, że materiał odpowiada Twoim potrzebom.

Zajęcia podzielone są na dwie części. W pierwszej kursanci wcielają się w rolę członków załogi przygotowującej się do wyprawy. Część ta pokazuje poszczególne etapy planowania
w drużynie harcerskiej w sposób metaforyczny. W drugiej części następuje podsumowanie i przeniesienie elementów planowania wyprawy na planowanie pracy w drużynie harcerskiej. Zajęcia mogą być przeprowadzone na świeżym powietrzu. Pierwsza część jest aktywizująca dla kursantów. W drugiej następuje przełożenie ćwiczeń na wiedzę i jej usystematyzowanie.

0

INSPiRADA – propozycje programowe

Uwaga!

Od 1 stycznia 2018 r. obligatoryjnie obowiązują nowe standardy kursów uchwałą Głównej Kwatery nr 173/2017 z dnia 3 stycznia 2017 r. Ten konspekt jest napisany z wytycznymi obowiązującymi do 31 grudnia 2017 r. Uważnie przejrzyj zamierzenia i upewni się, że materiał odpowiada Twoim potrzebom.

Konspekt zajęć dotyczący propozycji programowych przeprowadzony podczas warsztatów INSPiRADA, 10 kwietnia 2016 r.

0

INSPiRADA – Zajęcia o Odznace Skautów Świata i innych programach skautowych

 

Uwaga!

Od 1 stycznia 2018 r. obligatoryjnie obowiązują nowe standardy kursów uchwałą Głównej Kwatery nr 173/2017 z dnia 3 stycznia 2017 r. Ten konspekt odpowiada zamierzeniu: wiedział, gdzie szukać gotowych propozycji programowych na zajęciach kursów drużynowych “Propozycje programowe ZHP w pracy drużyny”. Uważnie przejrzyj zamierzenia i upewni się, że materiał odpowiada Twoim potrzebom.

Wiesz co to jest Scouts of the World Award albo Messengers of Peace? Wiesz jak działa World Scout Environmental Programme?

Nie? Zatem zapraszSWA badgeamy na zajęcia, w których dowiesz jak działają a wybrane propozycje programowe WOSM-u i WAGGGS-u.

Zajęcia w ramach warsztatów INSPiRADA były przeprowadzone dwukrotnie (raz dla kadry z poziomu chorągwi, drugi raz dla kadry z poziomu hufca) w związku z czym przebieg zawiera w niektórych miejscach alternatywne rozwiązania:

W wersji “chorągwianej” należy zrealizować następujące punkty przebiegu: 1-2-3-4-5-6-7.
W wersji “hufcowej” należy zrealizować następujące punkty przebiegu: 1-2-3-8-9-10-6-7.

Wersja “hufcowa” może być z powodzeniem przeprowadzona także dla drużynowych oraz, po pewnych modyfikacjach, zainteresowanych programem SWA wędrowników i akademików.

1+

Gra planszowa dla drużynowych Zbudujmy Hufiec Przewodniku!

zhp_logo

Gra planszowa, pomagająca zrozumieć jak działa hufiec i drużyny wewnątrz niego, a poza tym rozwijająca kreatywność. Mechanika gry zmusza do dzielenia się pomysłami i kreatywnego myślenia (by wygrać!).  Do wykorzystania na kursach dla przyszłej kadry, ale również dla namiestników harcerskich, czy zespołów programowych/kształceniowych Hufców.

board

Zbudujmy Hufiec Przewodniku zaprojektowana została dla 3-6 graczy. Każdy z nich wciela się w drużynowego/drużynową drużyny harcerskiej, i stara się w trakcie jednego roku harcerskiego zbudować jak najprężniej działającą drużynę, nie zapominając oczywiście o rozwoju osobistym.

Całość w linku poniżej lub w załącznikach podzielone na części.

ZbudujmyHufiecPrzewodniku

1+

Gra “Odkrywcy miejsc rozmaitych” dotycząca Form Pracy w drużynie starszoharcerskiej

Gra terenowa mająca na celu poznanie/doświadczenie  przez uczestników  różnych form pracy. Polega na odwiedzaniu przez zastęp różnych miejsc, w których do wykonania jest zadanie związane z jakąś formą pracy. Gra odatkowo jest okazją do współzawodnictwa zastępów, bo za wykonane zadania zastępy zdobywają punkty.

Gra powstała na potrzeby kursów metodycznych.

0

Gra “Rejs po mapie świata”

Uwaga!

Od 1 stycznia 2018 r. obligatoryjnie obowiązują nowe standardy kursów uchwałą Głównej Kwatery nr 173/2017 z dnia 3 stycznia 2017 r. Ten konspekt jest napisany z wytycznymi obowiązującymi do 31 grudnia 2017 r. Uważnie przejrzyj zamierzenia i upewni się, że materiał odpowiada Twoim potrzebom. Dodatkowo pamiętaj, że wcześniej zajęcia te były przypisane do kursu przewodnikowskiego. Teraz znajdziesz je w kursach drużynowych, a co za tym idzie zajęcia są bardziej sprecyzowane metodycznie. 

Gra stworzona specjalnie na potrzeby bloku odnośnie planowania na Kursie Przewodnikowskim. Została pomyślana tak, aby cała drużyna kursowa mogła wziąć udział. Więcej uwagi poświęcone zostało na planowanie długoterminowe z zachowaniem wszystkich elementów, jakie powinien zawierać plan pracy drużyny. Cześć odnośnie planowania krótkoterminowanego można stosować również oddzielnie.

2+

Users who have LIKED this post:

  • avatar