W pogoni za wiedzą – wędrownicza pigułka dla akademików (lub akademicka dla wędrowników?)

Gra została przygotowana na Kurs Kadr Kręgów Akademickich. Jest skoncentrowaną wiedzą na temat metodyki wędrowniczej, zawiera również pytania dotyczące ruchu akademickiego. Można jednak modyfikować ją poprzez zmianę pytań w celu dostosowania do konkretnej grupy docelowej.

0

INSPiRADA – Zajęcia o Odznace Skautów Świata i innych programach skautowych

SWA badgeWiesz co to jest Scouts of the World Award albo Messengers of Peace? Wiesz jak działa World Scout Environmental Programme?

Nie? Zatem zapraszamy na zajęcia, w których dowiesz jak działają a wybrane propozycje programowe WOSM-u i WAGGGS-u.

Zajęcia w ramach warsztatów INSPiRADA były przeprowadzone dwukrotnie (raz dla kadry z poziomu chorągwi, drugi raz dla kadry z poziomu hufca) w związku z czym przebieg zawiera w niektórych miejscach alternatywne rozwiązania:

W wersji “chorągwianej” należy zrealizować następujące punkty przebiegu: 1-2-3-4-5-6-7.
W wersji “hufcowej” należy zrealizować następujące punkty przebiegu: 1-2-3-8-9-10-6-7.

Wersja “hufcowa” może być z powodzeniem przeprowadzona także dla drużynowych oraz, po pewnych modyfikacjach, zainteresowanych programem SWA wędrowników i akademików.

1+

Gra “Próba na Tip-Top”

Gra ma na celu przybliżenie trybu realizacji próby instruktorskiej. Pomaga uczestnikowi gry wdrożyć się w system próby. Zadania z Karty próby są adekwatne do opisu postaci oraz spełniają wymagania opisane w Systemie Stopni Instruktorskich dla stopnia przewodnika/przewodniczki. Gra skupia się na elementach dokumentacji próby. Dobrze dobrana dokumentacja jest istotna z punktu widzenia Komisji Stopni Instruktorskich. Po za systemem realizacji próby (zbieranie konspektów, zdjęć, opinii itp.) uczestnik poznaje warunki zamknięcia próby (opinia komendanta, opiekuna; stopień HO; raport z przebiegu próby, ukończenie KPP). Można ją wykorzystać na zbiórce drużyny wędrowniczej, kręgu akademickiego czy kręgu instruktorskiego, a także w kształceniu – na kursie przewodnikowskim, seminarium opiekunów prób instruktorskich lub warsztatach dla realizujących próby przewodnikowskie.

1+

Gra planszowa “Wędrorozwój”

Gra strategiczna w prosty i atrakcyjny sposób przedstawiająca kanon instrumentów metodycznych dostępnych dla wędrownika. Ukazuje przede wszystkim, że System Instrumentów Metodycznych został zaprojektowany z myślą o wszechstronnym rozwoju człowieka oraz jak wiele zwykłych działań i aktywności właściwych dla osób w tym wieku można wpisać jako zadania realizujące wymagania poszczególnych prób.

2+

Users who have LIKED this post:

  • avatar