Kolejka rozwoju – gra planszowa na temat rozwoju psychofizycznego dzieci i młodzieży

Celem gry planszowej: „KOLEJKA ROZWOJU” jest poznanie etapów rozwoju psychofizyczny dzieci i młodzieży, ich szczególnych cech i charakterystycznych zachowań,i przypisanie ich do konkretnych metodyk, a także zdobycie umiejętności dopasowania cech rozwojowych do konkretnego etapu rozwoju. Uczestnicy mają za zadanie  zdobycie wszystkich metodyk z karty „Kolejka rozwoju. Karta drużynowego”. Gracz, który jako pierwszy zdobędzie ostatnią z metodyk ze swojej listy – wygrywa. Warunkiem koniecznym do zwycięstwa będzie umiejętne zagrywanie kartami zagrywki.

Gra stworzona na podstawie gry planszowej pt. „Kolejka” wydawnictwo: Trefl S.A.

kolejka

0

Plan pracy drużyny, warsztat pracy drużynowego

Najwięcej czasu w opracowanym konspekcie, przeznacza się na przeprowadzenie gry planszowej. Dzięki tej grze uczestnicy mają możliwość odpowiedzieć na pytania: jaki powinien być dobry program? O czym należy pamiętać przy tworzeniu go? Skąd czerpać inspiracje? Jak dobierać formy pracy? Atutem gry jest rzeczywiste odniesienie do przedsięwzięć programowych danego środowiska działania kursantów. Podsumowaniem zajęć jest dyskusja na temat koordynowania planowania programu przez radę drużyny oraz ewaluacji programu, a także burza mózgów skąd drużynowy ma czerpać siłę, motywację i inspiracje.

0

Budowla według planu

Element zajęć – ćwiczenie z zakresu planowania, podczas którego zostanie wykorzystana praca w grupach oraz umiejętność zarządzania czasem, zespołem i umiejętność logicznego myślenia. Zajęcia mogą być także stosowane jako przerywnik podczas innych zajęć lub jako ćwiczenie wprowadzające do zagadnień związanych z planowaniem pracy.

0

INSPIRADA – PROBLEMY WYCHOWAWCZE NA LATA 2016-2018: MALKONTENCTWO, OPORTUNIZM

Uchwała nr 26/XXXVIII Rady Naczelnej ZHP z dnia 5 września 2015 r . w sprawie wskazania problemów wychowawczych, które zostaną uwzględnione w pracy wychowawczej Związku w roku harcerskim 2016/2017 i 2017/2018 wymieniła: roszczeniowość, konsumpcjonizm, oportunizm oraz malkontenctwo. Niniejsze zajęcia dotykają dwóch z nich – oportunizm i malkontenctwo. Zbiórka przewidziana dla instruktorów poziomu hufca, z niewielkimi modyfikacjami może być przeprowadzona dla innych instruktorów (w tym drużynowych) oraz wędrowników .

0

Indywidualna Ścieżka Rozwoju – kurs przewodnikowski

Zajęcia zostały przeprowadzone na kursie przewodnikowskim w Konstantynowie Łódzkim 21.02.2015r. Ich celem było zapoznanie uczestników kursu z narzędziem jakim jest Indywidualna Ścieżka Rozwoju, pokazanie różnych sposobów planowania swojego czasu, co pozwala na wszechstronny rozwój i pogodzenie różnych ról społecznych, a także zwrócenie uwagi jak instrumenty metodyczne: stopnie, sprawności to ułatwiają.  Zajęcia zostały podzielone na trzy części. Pierwsza z nich w formie gry planszowej uczy w jaki sposób należy planować rozwój harcerski – każdy gracz prowadząc rozgrywkę musi w grze zdobyć odpowiednie stopnie, ukończyć kursy żeby móc zrealizować cel bohatera, którym gra tj. zostać drużynowym, szczepowym czy instruktorem hufca. W drugiej części uczestnicy planują swój rozwój w życiu prywatnym i zawodowym, zaś w trzeciej w oparciu o wiadomości nabyte w grze – rozwój harcerski.

0

INSPiRADA – Zajęcia o Odznace Skautów Świata i innych programach skautowych

SWA badgeWiesz co to jest Scouts of the World Award albo Messengers of Peace? Wiesz jak działa World Scout Environmental Programme?

Nie? Zatem zapraszamy na zajęcia, w których dowiesz jak działają a wybrane propozycje programowe WOSM-u i WAGGGS-u.

Zajęcia w ramach warsztatów INSPiRADA były przeprowadzone dwukrotnie (raz dla kadry z poziomu chorągwi, drugi raz dla kadry z poziomu hufca) w związku z czym przebieg zawiera w niektórych miejscach alternatywne rozwiązania:

W wersji “chorągwianej” należy zrealizować następujące punkty przebiegu: 1-2-3-4-5-6-7.
W wersji “hufcowej” należy zrealizować następujące punkty przebiegu: 1-2-3-8-9-10-6-7.

Wersja “hufcowa” może być z powodzeniem przeprowadzona także dla drużynowych oraz, po pewnych modyfikacjach, zainteresowanych programem SWA wędrowników i akademików.

0

Boże, spraw by nam się chciało, tak jak nam się nie chce!

Konspekt chorągwianych warsztatów z motywacji dla drużynowych i przybocznych, który w zasadzie bez poprawek wykorzystany był następnie podczas kilku innych spotkań poświęconych motywacji dla drużynowych, szczepowych, a także kadr hufców i chorągwi.motto kubusia

2+

Users who have LIKED this post:

  • avatar

Wspólnota instruktorska w Stumilowym lesie, czyli jak skutecznie zbudować i utrzymać zespół_Zlot Kadry ZHP 2015_Szlak Czerwony

Czego w kontekście tak nowomodnego terminu jak “teambuilding” można się nauczyć w Stumilowym lesie? Czy Sowa Przemądrzała, Mama Kangurzyca lub Królik mają w tej materii coś wartościowego do powiedzenia? A jeśli nawet, czy zaoferują odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania?

Te zajęcia nie mają  na celu przekazania lub usystematyzowania fachowej wiedzy odnośnie do procesów grupowych, stylów przywództwa czy motywowania. Ich intencją jest podzielenie się zestawem sprawdzonych sposobów na budowanie i kierowanie zespołem instruktorskim.

Zapraszam na spotkanie przy aromatycznej herbacie, gdzie można się będzie zasłuchać w opowieść o tym, jak traktować instruktorów, aby odkryć i wzmocnić ich lepsze “Ja”. Proponuję, aby spojrzeć na ZHP jak na wspólnotę osób o tych samych szczytnych ideałach i wspólnych celach. Nie namawiam jednak, aby wszystko co usłyszysz, zobaczysz i czego doświadczysz przyjmować jak prawdę objawioną. Każdy z nas ma swój sposób na przywództwo, ale z pewnością można się zainspirować radami opartymi o wieloletnie doświadczenie.

0

Gra “Odkrywcy miejsc rozmaitych” dotycząca Form Pracy w drużynie starszoharcerskiej

Gra terenowa mająca na celu poznanie/doświadczenie  przez uczestników  różnych form pracy. Polega na odwiedzaniu przez zastęp różnych miejsc, w których do wykonania jest zadanie związane z jakąś formą pracy. Gra odatkowo jest okazją do współzawodnictwa zastępów, bo za wykonane zadania zastępy zdobywają punkty.

Gra powstała na potrzeby kursów metodycznych.

0

Gra “Próba na Tip-Top”

Gra ma na celu przybliżenie trybu realizacji próby instruktorskiej. Pomaga uczestnikowi gry wdrożyć się w system próby. Zadania z Karty próby są adekwatne do opisu postaci oraz spełniają wymagania opisane w Systemie Stopni Instruktorskich dla stopnia przewodnika/przewodniczki. Gra skupia się na elementach dokumentacji próby. Dobrze dobrana dokumentacja jest istotna z punktu widzenia Komisji Stopni Instruktorskich. Po za systemem realizacji próby (zbieranie konspektów, zdjęć, opinii itp.) uczestnik poznaje warunki zamknięcia próby (opinia komendanta, opiekuna; stopień HO; raport z przebiegu próby, ukończenie KPP). Można ją wykorzystać na zbiórce drużyny wędrowniczej, kręgu akademickiego czy kręgu instruktorskiego, a także w kształceniu – na kursie przewodnikowskim, seminarium opiekunów prób instruktorskich lub warsztatach dla realizujących próby przewodnikowskie.

1+

Gra karciana – Zasady Dobrej Zbiórki

Druhna drużynowa 2 miesiące temu doznała amnezji. Nie pamięta jak przygotować dobrą zbiórkę. Zbiórki przestały podobać się zuchom. Co tydzień coraz mniej dzieci pojawia się w harcówce. Wysłuchajcie ich i pomóżcie tej gromadzie stanąć z powrotem na nogi!

instrukcja gry Zasady Dobre Zbiórki

0

Gra “Zaopiekuj się mną”

Zaopiekuj sie mna_stol

UWAGA: Do gry “Zaopiekuj się mną” są przygotowywane wznowione karty do gry – wersja 2.0 kart. Powinny ukazać się na CBP z końcem roku kalendarzowego. KONIEC UWAGI 😉

„Zaopiekuj się mną” to gra planszowa dla osób, które mogą być opiekunami prób instruktorskich lub przygotowują się do tej funkcji. Towarzysząc probantom na ścieżce zdobywania stopni instruktorskich stajemy się znaczącą częścią w jego życiu harcerskim. Podejmujemy różne wybory oraz decyzje dotyczące probanta i samych siebie – w końcu opiekun też ma swoje życie. Jak znaleźć równowagę i podołać roli opiekuna próby? Przekonaj się rozgrywając „Zaopiekuj się mną”.

1+

Users who have LIKED this post:

  • avatar

Gra planszowa “Rozwój instruktorski”

zdjęcie gry_Gra_Rozwój Instruktorski_A.Erhardt

UWAGA: Z początkiem roku kalendarzowego 2017 wejdzie w życie nowa uchwała Systemu Stopni Instruktorskich. W związku z tym w CBP zostanie umieszczona wersja 2.0 gry z zaktualizowanymi treściami. KONIEC UWAGI 😉

Ta gra to świetne narzędzie kształceniowe na innowacyjna formę zapoznania się z wymaganiami na stopnie instruktorskie, a także zdobycie każdego z nich wędrując po polach planszy. Gra składa się z trzech etapów – zdobywanie stopnia pwd., phm., hm. Każdy etap można rozegrać oddzielnie w ok. 2 godziny. Gracze zaznajamiają się z wymaganiami na stopnie instruktorskie, planując i realizując wymyślone przez siebie zadania. Jednak, żeby móc podjąć konkretne wyzwania trzeba posiadać odpowiednią wiedzę, umiejętności, doświadczenie, odznaczać się odpowiednia postawa oraz mieć na to wszystko czas.

1+