Jak tworzyć i pracować z opisem funkcji? Praktyczny poradnik dotyczący pracy z kadrą

Kadra jest najważniejszym ogniwem działalności harcerskiej. W „Systemie pracy z kadrą” (uchwała RN nr 18/XXXVI z dnia 27 czerwca 2010 r.) czytamy, że kadra jest najcenniejszym kapitałem Związku Harcerstwa Polskiego. Realizuje główne cele i założenia organizacji. Sprawne zarządzanie potencjałem kadrowym oraz doskonalenie kadry jest warunkiem rozwoju ZHP i realizacji misji Związku. Uchwała RN definiuje opis funkcji jako zakres obowiązków, kompetencji i uprawnień oraz warunków do działania, przypisanych określonej funkcji instruktorskiej. Opis funkcji jest podstawą rozmowy przełożonego z podwładnym, obejmującym funkcję.

Opis funkcji jest narzędziem, które umożliwia i systematyzuje pracę z funkcją. Zawarte są w nim zadania i kompetencje osoby pełniącej funkcję, wymagany stopień i przeszkolenie do pełnienia danej funkcji.

Materiał zawiera wstęp teoretyczny dotyczący opisów funkcji oraz przykładowe opisy funkcji na szczeblu hufca i chorągwi.

 

0
Autor:
hm. Łukasz Kochowski, ZOKK, ZOKP, Chorągiew Gdańska
Recenzenci
  • hm. Anna Pospieszna
Materiał
Nazwa: Jak tworzyć i pracować z opisem funkcji? Praktyczny poradnik dotyczący pracy z kadrą
Data utworzenia: 31/12/2014
Pliki do pobrania: