Gra karciana Krew Karty

Facebook Post (2)Gra została przygotowana w ramach projektu Stołecznej Kropli Braterstwa 2018, ma na celu popularyzowanie krwiodawstwa
i zachęcanie do oddawania krwi. Zawiera m.in. elementy kalambur i tabu- coś, co każdy dobrze zna.

Gra składa się z dwóch zestawów kart: zadań oraz prawda/ fałsz. Gracze otrzymują również karty odpowiedzi, potrzebne do zadań z kart prawda/fałsz. Częścią gry są również krople, stanowiące docelowe punkty.

Gra zawiera także puste karty- to miejsce na Wasze pomysły zadań!

1+
Autor:
hm. Katarzyna Koszyk, Hufiec Wyszków, Chorągiew Mazowiecka
Recenzenci
  • phm. Małgorzata Szwed HR SOKP 48/2017, BOKK 1137/2018, Wydział Inspiracji i Poradnictwa GK
Zamierzenia:
Po zajęciach/warsztatach/... uczestnik będzie:
  • znał podstawowe informacje dotyczące krwiodawstwa
  • umiał obalić mity dotyczące oddawania krwi
Realizowane wymagania:
Wymagania z prób realizowane poprzez te zamierzenia:
Motyw i zakres tematyczny
Motyw główny:
  • Zbiórka okolicznościowa
  • Hobby i zainteresowania
  • Specjalności
Uszczegółowienie:

specjalność krwiodawcza
Zakres tematyczny:

  • krwiodawstwo
Forma materiału
Typ materiału:

Pojedynczy element zajęć (np. ćwiczenie, gra)
Forma szczegółowa:

Gra planszowa
Informacje organizacyjne
min
4
opt
6
maks
20
45 min.
Prowadzących: 1
Uwagi:
W grze może wziąć udział dowolna ilość graczy, jednak w przypadku ilości większej niż 6 warto podzielić się na pary czy grupy. Prowadzący może być jednocześnie graczem.

Wymagania lokalowe, sprzętowe i potrzebne materiały
Miejsce:

dowolne, najlepiej bezwietrzne
Wymagane materiały:

stoper (np. w smartfonie), kartki i długopis/ marker/ flamastry, guziki lub inne drobne przedmioty pełniące funkcję punktów,

Przygotowanie do gry:
Wydrukuj na kolorowo karty (2 pliki, każdy jeden raz) oraz krople (x2) i potnij. Zarówno karty jak i krople można podkleić tekturą, kolorowym papierem technicznym lub zalaminować. Instrukcja znajduje się w pliku Zasady gry.
Materiały uczestnika:

-
Ubiór uczestnika:

dowolny

Przebieg
1
10 min.
Przygotowanie
Forma: czytanie zasad
Odpowiedzialny: prowadzący
Prowadzący zapoznaje graczy z zasadami gry: rozdaje karty z napisami prawda/fałsz, prezentuje karty zadań i karty pytań prawda-fałsz.
Potrzebne materiały: Zasady gry
2
30 min.
Rozgrywka
Forma: gra
Odpowiedzialny: prowadzący
Gra toczy się zgodnie z zasadami - jeśli sytuacja tego wymaga można je oczywiście dowolnie modyfikować.
Potrzebne materiały: Karty prawda/fałsz, karty zadań, znaczniki kropli, punkty
3
30 min.
Wyjaśnienia w trakcie rozgrywki
Forma: gra
Odpowiedzialny: prowadzący
Karty zadań zawierają odpowiedzi na pytania, natomiast na kartach prawda-fałsz znajdziecie tylko informację, która odpowiedź jest prawidłowa. Warto przed rozgrywką przeczytać wszystkie karty tak, by w razie pytań uczestników być w stanie na nie odpowiedzieć, wyjaśniając np. dlaczego dane stwierdzenie jest fałszywe.
Potrzebne materiały: Karty odpowiedzi, karty zadań, znaczniki kropli.
4
15 min.
Podsumowanie
Forma: dyskusja
Odpowiedzialny: prowadzący
Ważne jest podsumowanie gry- warto, by prowadzący zapytał graczy o wrażenia, czy któraś informacja szczególnie ich zaskoczyła, jak postrzegają oddawanie krwi po rozgrywce.
Załączniki
1
Zasady gry

Kopii:
1
Grubość:
Normalna
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Przygotowanie
2
Karty prawda/fałsz

Kopii:
1
Grubość:
Gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Gra prawda/fałsz
3
Karty odpowiedzi

Kopii:
1
Grubość:
Gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Gra
4
Karty zadań

Kopii:
1
Grubość:
Gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Gra tabu
5
Znaczniki kropli

Kopii:
1
Grubość:
Gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Gra
Pobierz wszystkie załączniki