GRA “ZUCHOPOLY”

plansza obrazek

ZUCHOPOLY jest grą opartą na popularnej grze MONOPOLY polegającą na zdobywaniu sprawności zuchowych, w celu rozwijania swoich umiejętności. Graczem w grze może być pojedyncza osoba, ale można ją przekształcić w rozgrywki szóstek – wtedy cała szóstka staje się jedną drużyną, posługuje się majątkiem i wspólnie podejmuje wszystkie decyzje.

4+
Autor:
pwd. Julia Grzędowska, Hufiec Radomsko, Chorągiew Łódzka.
Recenzenci
  • hm. Michał Działowski, Chorągiew Dolnośląska, Hufiec Świdnica
Zamierzenia:
Po zajęciach/warsztatach/... uczestnik będzie:
  • zmotywowany do realizacji prób na sprawności indywidualne i gwiazdki zuchowe
  • bardziej angażował się we wspólne zdobywanie sprawności zespołowych w gromadzie
  • rozsądnie dysponował powierzonymi środkami finansowymi
  • zintegrowany w swojej szóstce (kiedy gra toczy się trybem szóstkowym)
Realizowane wymagania:
Wymagania z prób realizowane poprzez te zamierzenia:
  • sprawności zespołowe
  • sprawności indywidualne
  • gwiazdki zuchowe
Motyw i zakres tematyczny
Motyw główny:
  • Wartości harcerskie
  • Hobby i zainteresowania
Uszczegółowienie:

gwiazdki guchowe, formy pracy w gromadzie zuchowej, sprawności indywidualne i zespołowe, system małych grup, rozwój umiejętności
Zakres tematyczny:

  • sprawności zuchowe
  • gwiazdki zuchowe
  • przedsiębiorczość
Forma materiału
Typ materiału:

Pojedynczy element zajęć (np. ćwiczenie, gra)
Forma szczegółowa:

Gra planszowa
Informacje organizacyjne
min
2
opt
4
maks
6
60 min.
Prowadzących: 1
Uwagi:
Liczba uczestników może stanowić także liczbę szóstek uczestniczących w grze, które stanowią jedną drużynę.

Wymagania lokalowe, sprzętowe i potrzebne materiały
Miejsce:

teren bez silnych podmuchów wiatru uniemożliwiających grę
Wymagane materiały:

kostki do gry, pionki odpowiadające ilości uczestników lub ilości szóstek

Przebieg
1
min.
przebieg
Celem gry jest zgromadzić jak najwięcej jak najwięcej sprawności i rozbudować posiadany majątek. Gra m na także na celu rozwój wychowania ekonomicznego w ZHP oraz zapoznanie zuchów z informacjami na temat harcerstwa, zachęcenie do zdobywania poznanych podczas gry sprawności oraz stopni zuchowych.
Załączniki
1
Plansza

Kopii:
1
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Plansza
2
Gwiazdki i znaczki

Kopii:
1
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: gwiazdki i znaczki
3
Karty

Kopii:
1
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Karty
4
Szansa

Kopii:
1
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Szansa
5
Zasady

Kopii:
1
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Zasady
6
Zuchomonety

Kopii:
1
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Zuchmonety
Pobierz wszystkie załączniki