Katastrofa

Katastrofa jest grą planszową stworzoną przez studentów Wydziały Inżynierii Bezpieczeństwa Cywilnego Szkoły Głównej Służby Pożarniczej z koła naukowego “Kuźnia Bezpieczeństwa” (http://www.sgsp.edu.pl). Projekt powstał jako współpraca SGSP z ZHP – studenci byli odpowiedzialni za stronę merytoryczną gry, instruktorzy za opracowanie graficzne i recenzję mechaniki.

Gra jest uzupełnieniem propozycji programowej BUM! http://cbp.zhp.pl/propozycje/bum/

0
Autor:
hm. Aleksandra Nowak, ZOKP/19/2015, Hufiec Legionowo
Autorzy:
  • hm. Agata Erhardt-Wojciechowska
  • mł. bryg. dr inż. Robert Piec
  • mgr inż. Emil Sulak
  • inż. Przemysław Nadolny
  • inż. Katarzyna Dąbrowska
  • inż. Piotr Arak
  • inż. Katarzyna Jonika
  • Aleksandra Mazewska, Hufiec Legionowo
Recenzenci
  • mł. kpt. mgr inż. Michał Sowa
Zamierzenia:
Po zajęciach/warsztatach/... uczestnik będzie:
  • znał zgarożenia występujące w Polsce
  • umiał budować strategię i zarządzać zasobami
  • umiał współpracować z innymi
  • znał służby ratownicze działające w Polsce
Realizowane wymagania:
Wymagania z prób realizowane poprzez te zamierzenia:
Motyw i zakres tematyczny
Motyw główny:
  • Specjalności
Uszczegółowienie:

Gra "Katastrofa" pokazuje zagrożenia występujące w Polsce i system zarządzania kryzysowego.
Zakres tematyczny:

  • zagrożenia
  • bezpieczeństwo
  • zarządzanie kryzysowe
Forma materiału
Typ materiału:

Pojedynczy element zajęć (np. ćwiczenie, gra)
Forma szczegółowa:

Gra planszowa
Informacje organizacyjne
min
3
opt
5
maks
15
90 min.
Prowadzących: 1
Uwagi:

Wymagania lokalowe, sprzętowe i potrzebne materiały
Warunki:

potrzebny duży stół
Wymagane materiały:

kostki, pionki, żetony określone w instrukcji, wydrukowane materiały z instrukcji

Przebieg
1
5 min.
Rozpoczęcie
Przeczytaj instrukcję załączoną do gry i przygotuj niezbędne materiały (pionki, kostki, żetony, kartę, planszę)
2
5 min.
Przygotowanie gry cz. 1
Rozłóż planszę na stole, rozdaj uczestnikom Karty Służb
3
5 min.
Przygotowanie gry cz. 2
Potasuj Karty Wypadków i Karty Katastrof i połóż na planszy.
4
70 min.
Rozgrywka
Rozpocznijcie grę, według zasad podanych w instrukcji.
5
5 min.
Podsumowanie
Podlicz zdobyte punkty i wyłońcie zwycięzcę.
Załączniki
1
Karty Wypadków 1

Kopii:
1
Grubość:
Gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 3
2
Karty Wypadków 2

Kopii:
1
Grubość:
Gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 3
3
Karty Katastrof 1

Kopii:
1
Grubość:
Gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 3
4
Karty Katastrfo 2

Kopii:
1
Grubość:
Gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 3
5
Surowce

Kopii:
5
Grubość:
Normalna
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 4
6
Monety

Kopii:
5
Grubość:
Normalna
Druk:
Czarno-biały
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 4
7
Wszystkie karty

Kopii:
1
Grubość:
Gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 3
8
Instrukcja gry

Kopii:
1
Grubość:
Normalna
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 1
9
Plansza

Kopii:
1
Grubość:
B.gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 2
10
Karty Służb

Kopii:
1
Grubość:
B.gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 2
Pobierz wszystkie załączniki