Potyczki Zastępów (Patrol System) – Gra planszowa

Gra planszowa “Potyczki Zastępów” jest tłumaczeniem narzędzia pt. “Patrol System” wydanego przez  World Organization of the Scout Movement (WOSM).  Gra została zaadaptowana do warunków harcerstwa.

rys_patrol_system

Głównym celem gry jest umożliwienie zastępom działania zespołowego. Gra ma za zadanie przybliżyć graczom w praktyce system małych grup, który jest jednym z elementów metody harcerskiej. Zaproponowane zadania pozwolą uczestnikom gry wzbogacić wiedzę o nowe rozwiązania w pracy z zastępem oraz sprawdzić się w działaniu. Jeśli zastępowi nie będzie szło najlepiej, można zastosować wskazówki oraz rady, które odnajdzie podczas gry.

 

 

1+
Autor:
World Organization of the Scout Movement

Tłumaczenie gry: hm. Gracja Bober
Adaptacja gry:
hm. Agata Erhardt-Wojciechowska
hm. Łukasz Kochowski
phm. Przemysław Kowalski
Recenzenci
  • hm. Lucyna Czechowska (kierowniczka Wydziału Inspiracji i Poradnictwa GK ZHP)
Zamierzenia:
Po zajęciach/warsztatach/... uczestnik będzie:
  • wiedział czym jest system zastępowy
  • potrafił przekuć wiedzę o systemie zastępowym w praktyczne działanie
  • posiadał wachlarz umiejętności potrzebnych w prowadzeniu zastępu
  • miał świadomość istoty syat. zast. w pracy drużyny
  • wiedział jakimi cechami powinien odznaczać się zastępowy
Realizowane wymagania:
Wymagania z prób realizowane poprzez te zamierzenia:
Motyw i zakres tematyczny
Motyw główny:
  • Inne
Uszczegółowienie:

Podczas gry zastępy będą realizowały zadania w następujących obszarach:
- role poszczególnych członków zastępu,
- demokracja w zastępie,
- zastęp jako część drużyny, zastępowy – jego rola i zadania,
- prawo harcerskie jako element metody harcerskiej,
- działanie zespołowe członków zastępu, budowanie zespołu,
- budowanie symboliki i obrzędowości zastępu.
Zakres tematyczny:

  • System Zastępowy
Forma materiału
Typ materiału:

Pojedynczy element zajęć (np. ćwiczenie, gra)
Forma szczegółowa:

Gra planszowa
Informacje organizacyjne
min
2
opt
3
maks
5
60 min.
Prowadzących: 1
Uwagi:
Liczba uczestników zależy od liczebności zastępów. Gra przeznaczona jest dla minimum dwóch zastępów. Optymalnie polecamy 3 zastępy podczas rozgrywki. W przypadku większej ilości zastępów należy pamiętać, że czas gry może się wydłużyć. Maxymaline polecamy 5 zastępów podczas rozgrywki.

Wymagania lokalowe, sprzętowe i potrzebne materiały
Wymagane materiały:

Na jeden stół rozgrywających potrzebne jest:
- kostka do gry,
- przybory do pisania ,
- stoper lub zegarek do mierzenia czasu,
- woreczek lub beret oraz karteczki z numerami od 1 do 50 – do losowania punktów kontrolnych.

Przebieg
1
60 min.
Gra Planszowa
Forma: gra planszowa
Potrzebne materiały: - instrukcja do gry - karty do gry - plansza
Załączniki
1
Plansza do gry

Kopii:
1
Grubość:
B.gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A3
Dotyczy elementu zajęć: Gra planszowa
2
Karty do gry

Kopii:
1
Grubość:
Gruba
Druk:
Czarno-biały
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Gra planszowa
3
Instrukcja do gry

Kopii:
1
Grubość:
Normalna
Druk:
Czarno-biały
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Gra planszowa
Pobierz wszystkie załączniki