TABU harcerskie

Gra na zasadach gry TABU mająca harcerskie hasła. Aż 215 kart.

Grę można stosować oczywiście np. na biegu harcerskim, albo w ramach innych zajęć/zbiórek – jest świetnym utrwaleniem wiadomości lub konkursem.

 

2+
Autor:
pwd. Monika Bysina HO, hufiec Kraków Śródmieście, Chorągiew Krakowska
Recenzenci
  • phm. Małgorzata Szwed HR, Hufiec Warszawa-Żoliborz, Chorągwie Stołeczna
Zamierzenia:
Po zajęciach/warsztatach/... uczestnik będzie:
  • miał utrwalone pojęcia z harcerskiej wiedzy ogólnej, historycznej i obozowej
Realizowane wymagania:
Wymagania z prób realizowane poprzez te zamierzenia:
  • Potrafi wskazać kilka postaci zasłużonych dla ruchu harcerskiego.
  • Zna podstawowe pojęcia harcerskie dotyczące obozu
Motyw i zakres tematyczny
Motyw główny:
  • Technika harcerska
Uszczegółowienie:

Zakres tematyczny:

Forma materiału
Typ materiału:

Pojedynczy element zajęć (np. ćwiczenie, gra)
Forma szczegółowa:

Gra w harcówce
Informacje organizacyjne
min
4
opt
8
maks
12
min.
Prowadzących: 1
Uwagi:
można powiększyć liczbę uczestników drukując parę egzemplarzy gry i realizując oddzielne rozgrywki

Wymagania lokalowe, sprzętowe i potrzebne materiały
Miejsce:

dowolne
Wymagane materiały:

wydrukowane karty

Przebieg
1
5 min.
Wstęp
Forma: Podział na zespoły
Gracze dzielą się na drużyny (minimum 2-osobowe).
2
55 min.
Zasady gry
Forma: Gra
Zadaniem drużyn jest odgadywanie haseł znajdujących się na kartach. Jedna osoba opisuje hasło, ale musi to zrobić w taki sposób, aby nie użyć słów wypisanych na karcie pod hasłem (słów tabu). Czyli dla przykładu, gdyby hasłem był "pies" na liście zakazanych słów znalazłyby się zapewne: buda, kość, czworonóg, rasa czy przyjaciel. Jeden przedstawiciel przeciwnej drużyny pilnuje opowiadającego i gdy tylko ten użyje zakazanego słowa, sygnalizuje błąd.
Potrzebne materiały: Karty Tabu
Załączniki
1
Karty Tabu

Kopii:
1
Grubość:
Normalna
Druk:
Czarno-biały
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Zasady gry
Pobierz wszystkie załączniki