ZHP strukturalnie – gra planszowa

„ZHP strukturalnie” jest grą przeznaczoną głównie dla drużynowych do wykorzystania na zbiórkach harcerzy i harcerzy starszych, którzy chcą w ciekawy sposób poznać strukturę naszego związku. Jako drużynowi przekonacie się, że temat struktury ZHP nie musi być nudny i nie trzeba się dwoić i troić, aby zainteresować harcerzy tym tematem. Grając w „ZHP strukturalnie” harcerze – oprócz samej struktury – mają również okazję przyswoić oznaczenia funkcji – czyli poznać kolory sznurów i noszonych na nich suwaków.
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: ok. 60 min. (4 graczy)

3+

Users who have LIKED this post:

  • avatar
Autor:
pwd. Katarzyna Kryńska
Chorągiew Stołeczna, Hufiec Pruszków
Recenzent:
hm. Agata Erhardt-Wojciechowska, ZOKK 290/2014
Chorągiew Stołeczna, Hufiec Pruszków
Zamierzenia:
Po zajęciach/warsztatach/... uczestnik będzie:
  • znał strukturę ZHP i oznaczenia funkcji
Realizowane wymagania:
Wymagania z prób realizowane poprzez te zamierzenia:
  • Wymagania na stopień tropicielki/wywiadowcy
  • Wymagania na stopień ochotniczki/młodzika
Motyw i zakres tematyczny
Motyw główny:
  • Inne
Uszczegółowienie:

Wiedza o ZHP - struktura ZHP i oznaczenia funkcji
Zakres tematyczny:

  • Struktura ZHP, oznaczenia funkcji w ZHP
Forma materiału
Typ materiału:

Pojedynczy element zajęć (np. ćwiczenie, gra)
Forma szczegółowa:

Gra planszowa
Informacje organizacyjne
min
2
opt
4
maks
4
60 min.
Prowadzących: 1
Wymagane: instruktor o szerokiej wiedzy z zakresu struktury ZHP, który będzie potrafił odpowiedzieć na wątpliwości uczestników
Uwagi:

Wymagania lokalowe, sprzętowe i potrzebne materiały
Miejsce:

dowolne miejsce
Warunki:

dostępna płaska powierzchnia do gry
Wymagane materiały:

Załączniki "Plansze", "Zdobywanie pól", "Karty akcji" należy wydrukować 4 razy - dla każdego gracza.
"Instrukcję", "Kartę funkcyjnych" należy wydrukować raz.
Dodatkowo potrzebne są:
2 kości
ok. 100 znaczników pól (np. płaskie koraliki, ew. pestki dyni)
4 pionki w różnych kolorach
Materiały uczestnika:

brak
Ubiór uczestnika:

mundur

Przebieg
1
15 min.
Wprowadzenie do gry
Forma: instrukcja
Odpowiedzialny: drużynowy
Zapoznanie z instrukcją do gry, rozdanie graczom elementów gry, odpowiedź na ewentualne wątpliwości
Potrzebne materiały: załączniki "Plansze", "Zdobywanie pól", "Karty akcji" należy wydrukować 4 razy - dla każdego gracza. "Instrukcję", "Kartę funkcyjnych" należy wydrukować raz. Dodatkowo potrzebne są 2 kości i ok. 100 znaczników pól (np. płaskie koraliki, ew. pestki dyni) oraz 4 pionki w różnych kolorach.
2
60 min.
Rozgrywka
Forma: gra
Odpowiedzialny: drużynowy
Rozgrywka zgodnie z zasadami opisanymi w instrukcji do gry
Potrzebne materiały: Wszystkie załączniki
3
10 min.
Podsumowanie gry
Forma: podsumowanie
Odpowiedzialny: drużynowy
omówienie gry - wrażenia graczy, odpowiedź na ewentualne wątpliwości
Potrzebne materiały: brak
Załączniki
1
ZHP strukturalnie -Instrukcja gry

Kopii:
1
Grubość:
Normalna
Druk:
Czarno-biały
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Wprowadzenie do gry
2
ZHP strukturalnie - Karta funkcyjnych

Kopii:
1
Grubość:
B.gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Wprowadzenie, rozgrywka
3
ZHP strukturalnie - Karty akcji

Kopii:
4
Grubość:
B.gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Wprowadzenie, rozgrywka
4
ZHP strukturalnie - Plansze

Kopii:
4
Grubość:
B.gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Wprowadzenie, rozgrywka
5
ZHP strukturalnie - Zdobywanie pól

Kopii:
4
Grubość:
B.gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Wprowadzenie, rozgrywka
Pobierz wszystkie załączniki