Gra “Bieg po Instrument”

Gra “Bieg po Instrument” została oparta o grę Instytutu Pamięci Narodowej – “Kolejka”. Została ona stworzona z myślą o wspomaganiu nauki stosowania instrumentów metodycznych.

Ideą gry jest przedstawienie, jakimi instrumentami w danych metodykach dysponują wychowawcy do realizowania misji Związku Harcerstwa Polskiego. Zawarte przykłady instrumentów metodycznych mają na celu przedstawienie jaką formę i skalę powinny przybrać dane narzędzia, a szczegółowość ich omówienia w trakcie zajęć jest zależna od prowadzącego i docelowej grupy odbiorców. Gra jest narzędziem wspomagających, dzięki któremu w przystępny sposób można przedstawić paletę instrumentów stosowanych w metodykach ZHP.

Mam nadzieję, że gra przyniesie dużo emocji, a przy tym sprawi dużo przyjemności.

Bieg po Instrumenty

1+

Gra programowo-metodyczna „Przede wszystkim nie szkodzić”

prezentacja_1080_2 kopia

Gra “Przede wszystkim nie szkodzić” to symulacja, podczas której uczestnicy mają okazję wcielenia się w rolę kadry programowo-metodycznej hufca. Ich zadaniem podczas gry jest stworzenie harmonogramu pracy hufca w taki sposób, by zapewnić jak najlepsze wsparcie programowo-metodyczne drużynowym oraz aby zaplanowane działania jak najlepiej odpowiadały na potrzeby macierzystego hufca uczestników.

Głównym celem gry jest zapoznanie uczestników z zadaniami, jakie stawia przed komendami hufców dokument „Zasady wspierania programowo-metodycznego drużynowych w ZHP”.
Przeprowadzenie gry daje również możliwość do podjęcia dyskusji odnośnie ilości zadań przewidzianych dla harcerskich komend w tym dokumencie oraz ich priorytetyzacji.

UWAGA: Podgląd załączników gry może wyświetlać się niepoprawnie w przeglądarce Firefox.

 

3+

INSPiRADA – propozycje programowe

Uwaga!

Od 1 stycznia 2018 r. obligatoryjnie obowiązują nowe standardy kursów uchwałą Głównej Kwatery nr 173/2017 z dnia 3 stycznia 2017 r. Ten konspekt jest napisany z wytycznymi obowiązującymi do 31 grudnia 2017 r. Uważnie przejrzyj zamierzenia i upewni się, że materiał odpowiada Twoim potrzebom.

Konspekt zajęć dotyczący propozycji programowych przeprowadzony podczas warsztatów INSPiRADA, 10 kwietnia 2016 r.

0

Boże, spraw by nam się chciało, tak jak nam się nie chce!

Konspekt chorągwianych warsztatów z motywacji dla drużynowych i przybocznych, który w zasadzie bez poprawek wykorzystany był następnie podczas kilku innych spotkań poświęconych motywacji dla drużynowych, szczepowych, a także kadr hufców i chorągwi.motto kubusia

5+

Users who have LIKED this post:

  • avatar

Wspólnota instruktorska w Stumilowym lesie, czyli jak skutecznie zbudować i utrzymać zespół_Zlot Kadry ZHP 2015_Szlak Czerwony

Czego w kontekście tak nowomodnego terminu jak “teambuilding” można się nauczyć w Stumilowym lesie? Czy Sowa Przemądrzała, Mama Kangurzyca lub Królik mają w tej materii coś wartościowego do powiedzenia? A jeśli nawet, czy zaoferują odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania?

Te zajęcia nie mają  na celu przekazania lub usystematyzowania fachowej wiedzy odnośnie do procesów grupowych, stylów przywództwa czy motywowania. Ich intencją jest podzielenie się zestawem sprawdzonych sposobów na budowanie i kierowanie zespołem instruktorskim.

Zapraszam na spotkanie przy aromatycznej herbacie, gdzie można się będzie zasłuchać w opowieść o tym, jak traktować instruktorów, aby odkryć i wzmocnić ich lepsze “Ja”. Proponuję, aby spojrzeć na ZHP jak na wspólnotę osób o tych samych szczytnych ideałach i wspólnych celach. Nie namawiam jednak, aby wszystko co usłyszysz, zobaczysz i czego doświadczysz przyjmować jak prawdę objawioną. Każdy z nas ma swój sposób na przywództwo, ale z pewnością można się zainspirować radami opartymi o wieloletnie doświadczenie.

1+

Gra “Odkrywcy miejsc rozmaitych” dotycząca Form Pracy w drużynie starszoharcerskiej

 

Uwaga!

Od 1 stycznia 2018 r. obligatoryjnie obowiązują nowe standardy kursów uchwałą Głównej Kwatery nr 173/2017 z dnia 3 stycznia 2017 r. Ten konspekt jest napisany zgodnie z wytycznymi obowiązującymi do 31 grudnia 2017 r. Uważnie przejrzyj zamierzenia i upewni się, że materiał odpowiada Twoim potrzebom.

Gra terenowa mająca na celu poznanie/doświadczenie  przez uczestników  różnych form pracy. Polega na odwiedzaniu przez zastęp różnych miejsc, w których do wykonania jest zadanie związane z jakąś formą pracy. Gra odatkowo jest okazją do współzawodnictwa zastępów, bo za wykonane zadania zastępy zdobywają punkty.

Gra powstała na potrzeby kursów metodycznych.

0