Konstruktywna komunikacja – podstawy

Druhny i Druhowie! Przed Wami pierwszy z trzech konspektów warsztatów poświęconych komunikacji. Komunikacja to temat bardzo rozległy, a jednocześnie wpływający na różne aspekty pracy instruktorów – od codziennej komunikacji w jednostkach, przez prowadzenie zespołów instruktorskich, po udzielanie informacji zwrotnej.

Prawie wszystkie kursy prowadzone w ZHP dotykają tematu komunikacji, ujmując różne jego aspekty. Tym cyklem warsztatów chcę zaproponować dodatkowe treści dla wszystkich tych, którzy chcą rozwijać kompetencje komunikacyjne instruktorów w swoim środowisku.

Wszystkie konspekty z serii znajdziecie pod nazwami:

  1. Konstruktywna komunikacja – podstawy
  2. Trening kompetencji komunikacyjnych
  3. Komunikacja w projekcie i zespole – dobre praktyki
0

Gra “Bieg po Instrument”

Gra “Bieg po Instrument” została oparta o grę Instytutu Pamięci Narodowej – “Kolejka”. Została ona stworzona z myślą o wspomaganiu nauki stosowania instrumentów metodycznych.

Ideą gry jest przedstawienie, jakimi instrumentami w danych metodykach dysponują wychowawcy do realizowania misji Związku Harcerstwa Polskiego. Zawarte przykłady instrumentów metodycznych mają na celu przedstawienie jaką formę i skalę powinny przybrać dane narzędzia, a szczegółowość ich omówienia w trakcie zajęć jest zależna od prowadzącego i docelowej grupy odbiorców. Gra jest narzędziem wspomagających, dzięki któremu w przystępny sposób można przedstawić paletę instrumentów stosowanych w metodykach ZHP.

Mam nadzieję, że gra przyniesie dużo emocji, a przy tym sprawi dużo przyjemności.

Bieg po Instrumenty

1+

Podstawy planowania pracy

Konspekt zajęć o planowaniu pracy, głównie w gromadzie/drużynie. Do poprowadzenia na kursach przewodnikowskim, drużynowych czy warsztatach o tej tematyce. Po lekkich modyfikacjach sprawdzi się także na kursie podharcmistrzowskim – wystarczy podnieść poziom ćwiczeń.

Prezentacja do zajęć została zrobiona w programie Prezi i znajduje się pod linkiem: http://prezi.com/mpwdl9aswevx/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share

0

Gra karciana o kierunkach programowych

harcstyle_gra_kierunki_strGra karciana, której celem jest zapoznanie uczestników z kierunkami programowymi.

ZASADY GRY na slajdach: http://slideplayer.pl/slide/10854958/

2+

Gra “Odkrywcy miejsc rozmaitych” dotycząca Form Pracy w drużynie starszoharcerskiej

 

Uwaga!

Od 1 stycznia 2018 r. obligatoryjnie obowiązują nowe standardy kursów uchwałą Głównej Kwatery nr 173/2017 z dnia 3 stycznia 2017 r. Ten konspekt jest napisany zgodnie z wytycznymi obowiązującymi do 31 grudnia 2017 r. Uważnie przejrzyj zamierzenia i upewni się, że materiał odpowiada Twoim potrzebom.

Gra terenowa mająca na celu poznanie/doświadczenie  przez uczestników  różnych form pracy. Polega na odwiedzaniu przez zastęp różnych miejsc, w których do wykonania jest zadanie związane z jakąś formą pracy. Gra odatkowo jest okazją do współzawodnictwa zastępów, bo za wykonane zadania zastępy zdobywają punkty.

Gra powstała na potrzeby kursów metodycznych.

0