“It is only when you know a boy’s environment that you can know what influences to bring to bear.” (Robert Baden Powell)
Konspekt warsztatu dla kursu podharcmistrzowskiego, który przybliża współpracę skautową oraz korzyści, jakie niesie edukacja międzykulturowa w harcerskim wychowaniu.
Temat edukacji międzykulturowej znajdziecie w załącznikach.
1. Załącznik A – cechy metody,
2. Makieta kraje NS WOSM,
3. Załącznik B – K jak… instrukcja,
4. Załącznik C – Opisy zwyczajów „drużyn” i opis zadania wspólnego
Autor:
phm. Iga Miłosławska, SOKK 1209/2019, Hufiec Warszawa-Wola, Chorągiew StołecznaRecenzenci
- hm. Małgorzata Sochacka, ZOKK 714/2017, Hufiec Warszawa-Wola, Chorągiew Stołeczna
- hm. Michał Maciąg
- hm. Magdalena Wilczyńska
Treści:
- Współpraca skautowa: Edukacja międzykulturowa i międzynarodowa
- Współpraca skautowa: Projekty międzynarodowe
Zamierzenia:
Po zajęciach/warsztatach/... uczestnik będzie:- wiedział, jakie korzyści dla harcerskiego programu, harcerskich działań, płyną z edukacji międzynarodowej;
- znał możliwości współpracy międzynarodowej (projekty, obozy, udział w imprezach międzynarodowych) oraz umiał wskazać ich wady i zalety (szanse i zagrożenia)
- potrafił wykorzystać tematykę międzynarodową w swojej pracy (propozycje programowe, projekty, przedsięwzięcia)
Informacje organizacyjne
min
12
12
opt
20
20
maks
30
30
180 min.
Prowadzących: 1
Wymagane: Doświadczenie współpracy skautowej
Wymagane: Doświadczenie współpracy skautowej
Uwagi:
brak
brak
Wymagania lokalowe, sprzętowe i potrzebne materiały
Miejsce:
Harcówka, budynek
Warunki:
Potrzebne stoły i dobre oświetlenie do realizowania majsterki Potrzebna możliwość podzielenia uczestników na co najmniej 3 oddzielne stanowiska
Wymagane materiały:
Na 20 osobową grupę:
lista z wypisanymi, przetłumaczonymi elementami metody skautowej (wg, strony WOSM) (Załącznik A)
sznurek (ok. 10 m)
40 naklejek/karteczek samoprzylepnych w 2 kolorach
kolorowe pompony (co najmniej 4 kolory: niebieski, zielony, żółty, czerwony). Pompony można zastąpić kulkami z plasteliny lub innej plstycznej masy czy klockami lego,
nożyczki, igły, nici kolorowe, kleje (1 zestaw na 3-4 uczestników)
świeczki
makieta z symbolami NSO WOSMu
słoik duży (ok 1 l)
3 zestawy kart do gry
kartki i długopisy (20)
notatnik dla prowadzącego
instrukcje z zasadami gry :K jak…?”(wzór) (Załącznik B)
Opisy zwyczajów „drużyn” (Załącznik C)
Materiały uczestnika:
długopis
Ubiór uczestnika:
Mundur, chusta harcerska
Przebieg
Załączniki
4
4. Załącznik C - Opisy zwyczajów „drużyn” i opis zadania wspólnego
Dotyczy elementu zajęć: 1