Edukacja międzykulturowa

“It is only when you know a boy’s environment that you can know what influences to bring to bear.” (Robert Baden Powell)

Konspekt warsztatu dla kursu podharcmistrzowskiego, który przybliża współpracę skautową oraz korzyści, jakie niesie edukacja międzykulturowa w harcerskim wychowaniu.

Temat edukacji międzykulturowej znajdziecie w załącznikach.
1. Załącznik A – cechy metody,
2. Makieta kraje NS WOSM,
3. Załącznik B – K jak… instrukcja,
4. Załącznik C – Opisy zwyczajów „drużyn” i opis zadania wspólnego

Print Friendly, PDF & Email
1+
Autor:
phm. Iga Miłosławska, SOKK 1209/2019, Hufiec Warszawa-Wola, Chorągiew Stołeczna
Recenzenci
  • hm. Małgorzata Sochacka, ZOKK 714/2017, Hufiec Warszawa-Wola, Chorągiew Stołeczna
  • hm. Michał Maciąg
  • hm. Magdalena Wilczyńska
Treści:
  • Współpraca skautowa: Edukacja międzykulturowa i międzynarodowa
  • Współpraca skautowa: Projekty międzynarodowe
Zamierzenia:
Po zajęciach/warsztatach/... uczestnik będzie:
  • wiedział, jakie korzyści dla harcerskiego programu, harcerskich działań, płyną z edukacji międzynarodowej;
  • znał możliwości współpracy międzynarodowej (projekty, obozy, udział w imprezach międzynarodowych) oraz umiał wskazać ich wady i zalety (szanse i zagrożenia)
  • potrafił wykorzystać tematykę międzynarodową w swojej pracy (propozycje programowe, projekty, przedsięwzięcia)
Informacje organizacyjne
min
12
opt
20
maks
30
180 min.
Prowadzących: 1
Wymagane: Doświadczenie współpracy skautowej
Uwagi:
brak

Wymagania lokalowe, sprzętowe i potrzebne materiały
Miejsce:

Harcówka, budynek
Warunki:

Potrzebne stoły i dobre oświetlenie do realizowania majsterki Potrzebna możliwość podzielenia uczestników na co najmniej 3 oddzielne stanowiska
Wymagane materiały:

Na 20 osobową grupę:
 lista z wypisanymi, przetłumaczonymi elementami metody skautowej (wg, strony WOSM) (Załącznik A)
 sznurek (ok. 10 m)
 40 naklejek/karteczek samoprzylepnych w 2 kolorach
 kolorowe pompony (co najmniej 4 kolory: niebieski, zielony, żółty, czerwony). Pompony można zastąpić kulkami z plasteliny lub innej plstycznej masy czy klockami lego,
 nożyczki, igły, nici kolorowe, kleje (1 zestaw na 3-4 uczestników)
 świeczki
 makieta z symbolami NSO WOSMu
 słoik duży (ok 1 l)
 3 zestawy kart do gry
 kartki i długopisy (20)
 notatnik dla prowadzącego
 instrukcje z zasadami gry :K jak…?”(wzór) (Załącznik B)
 Opisy zwyczajów „drużyn” (Załącznik C)
Materiały uczestnika:

długopis
Ubiór uczestnika:

Mundur, chusta harcerska

Przebieg
Załączniki
1
1. Załącznik A - cechy metody

Kopii:
1
Druk:
Czarno-biały
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 1
2
2. Makieta kraje NS WOSM

Kopii:
1
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 1
3
3. Załącznik B - K jak... instrukcja,

Kopii:
1
Druk:
Czarno-biały
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 1
4
4. Załącznik C - Opisy zwyczajów „drużyn” i opis zadania wspólnego

Kopii:
1
Druk:
Czarno-biały
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 1
Pobierz wszystkie załączniki