Łatwa i przyjemna forma utrwalania metody harcerskiej oraz doskonały pretekst do dyskusji o niej. Gra jest prostą karcianą formą kształceniową, którą można wykorzystać podczas zajęć na kursie.
Autor:
hm. Agata Erhardt-Wojciechowskahm. Lucyna Czechowska
hm. Joanna Fojt - korekta
phm. Katarzyna Jachymek - korekta
phm. Wiktoria Drozd - opracowanie graficzne
phm. Małgorzata Szwed - opracowanie graficzne
Recenzenci
- hm. Grzegorz Całek, Hufiec Warszawa-Żoliborz, Chorągiew Stołeczna
Treści:
- znajomość cech i elementów metody harcerskiej wraz z praktycznymi przykładami
Zamierzenia:
Po zajęciach/warsztatach/... uczestnik będzie:- znał cechy metody harcerskiej
- znał elementy metody harcerskiej
- umieł dostrzec w codziennych działaniach metodę harcerską
Informacje organizacyjne
min
2
2
opt
6
6
maks
20
20
40 min.
Prowadzących: 1
Wymagane: Znajomość cech i elementów metody
Wymagane: Znajomość cech i elementów metody
Uwagi:
Wymagania lokalowe, sprzętowe i potrzebne materiały
Miejsce:
dowolne
Wymagane materiały:
Ubiór uczestnika:
dowolny
Przebieg
1
10 min.
Rozpoczęcie gry
Uczestnicy zapoznają się z zasadami i dostępnymi wariantami gry. W pierwszej rozgrywce sugerowane jest skorzystanie z proponowanych wariantów. Podczas kolejnych etapów można wymyślać również swoje.
Potrzebne materiały: Zasady gry
2
15 min.
Gra
Gracze rozpoczynają grę zgodnie z wybranym przez siebie wariantem.
Potrzebne materiały: Karty sytuacji, Karty gracza, Zasady gry
3
15 min.
Podsumowanie
Gracze wraz z prowadzącym podsumowują grę dyskusją o różnorodnych odpowiedziach jakie zostały udzielone. Warto zgłębić temat odmienności postrzeganych sytuacji czy też możliwości wystąpienia różnych poprawnych odpowiedzi.