GRA OD ZUCHA DO WĘDROWNIKA

GRA OD ZUCHA DO WĘDROWNIKA

Gra „od zucha do wędrownika” przedstawia metodykę ciągu wychowawczego poprzez rozwój postaci. Mechanika została zaprojektowana na podstawie gry Talisman: magia i miecz . W grze mogą brać od 2-4 graczy. Celem gry jest zostanie wędrownikiem. Dodatkowym aspektem gry jest dyskusja uczestników.

Print Friendly, PDF & Email
2+
Autor:
phm. Emilia Płoszczuk, Hufiec ZHP Białystok, Chorągiew Białostocka
Recenzenci
  • hm. Michał Działowski, Chorągiew Dolnośląska, Hufiec Świdnica
Treści:
  • ciąg wychowawczy
  • metodyk
Zamierzenia:
Po zajęciach/warsztatach/... uczestnik będzie:
  • wiedział, na czym polega istota ciągu wychowawczego
  • znał różnice między metodykami
Informacje organizacyjne
min
2
opt
2
maks
4
120 min.
Prowadzących: 1
Uwagi:

Wymagania lokalowe, sprzętowe i potrzebne materiały
Miejsce:

Dowolny bezwietrzny
Warunki:

Twarda powierzchnia na której można rozłożyć planszę
Wymagane materiały:

Sześcienna kostka do gry, pionki dla uczestników, wydrukowane i przygotowane materiały

Przebieg
1
10 min.
Wprowadzenie
Prowadzący przed zajęciami drukuje wszystkie pliki i przygotowuje materiały (składa planszę, wycina wszystkie znaczniki, kostka sześcienna, tyle pionków ilu jest graczy). Uczestnicy są zapoznawani z instrukcją oraz losują karty postaci.
Forma: Instruktaż
Odpowiedzialny: Prowadzący
Potrzebne materiały: plansza do gry cz. 1, plansza do gry cz. 2, Instrukcja, oznaczenia, karty metodyk, postacie, umiejętności, katy pytań, kostka, pionki.
2
90 min.
Gra
Prowadzący grę czuwa nad przebiegiem gry. Jest odpowiedzialny za przyjmowanie i wydawanie umiejętności/znaczników potrzebnych postaci. Gracze ustawiają się na polu „Harcówka”, najmłodszy stażem w harcerstwie rozpoczyna grę, kolejne rzuty są wykonywane zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara.

Forma: Gra planszowa

Odpowiedzialny: Prowadzący
3
5 min.
Zakończenie gry
Gra kończy się wraz z dotarciem pierwszego gracza na środkowe pole ze znakiem watry wędrowniczej.

Forma: Instruktaż

Odpowiedzialny: Prowadzący
4
15 min.
Podsumowanie
Prowadzący grę pyta o refleksje oraz wrażenie uczestników gry. Rozpoczyna dyskusję w oparciu o zagadnienia umieszczone w pliku.
Forma: Dyskusja
Odpowiedzialny: Prowadzący
Potrzebne materiały: dyskusja
Załączniki
1
Instrukcja

Kopii:
1
Grubość:
Normalna
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 1
2
Dyskusja

Kopii:
1
Grubość:
Normalna
Druk:
Czarno-biały
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 1
3
Karty Metodyk

Kopii:
1
Grubość:
Normalna
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 1
4
Plansza A4 cz. 1

Kopii:
1
Grubość:
Gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 1
5
Postacie

Kopii:
1
Grubość:
Normalna
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 1
6
Karty pytań

Kopii:
1
Grubość:
Gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 1
7
Oznaczenia

Kopii:
2
Grubość:
Gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 1
8
Umiejętności

Kopii:
2
Grubość:
Gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 1
9
Plansza A4 cz.2

Kopii:
1
Grubość:
Gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: 1
Pobierz wszystkie załączniki