Gra ma na celu przybliżenie trybu realizacji próby instruktorskiej. Pomaga uczestnikowi gry wdrożyć się w system próby. Zadania z Karty próby są adekwatne do opisu postaci oraz spełniają wymagania opisane w Systemie Stopni Instruktorskich dla stopnia przewodnika/przewodniczki. Gra skupia się na elementach dokumentacji próby. Dobrze dobrana dokumentacja jest istotna z punktu widzenia Komisji Stopni Instruktorskich. Po za systemem realizacji próby (zbieranie konspektów, zdjęć, opinii itp.) uczestnik poznaje warunki zamknięcia próby (opinia komendanta, opiekuna; stopień HO; raport z przebiegu próby, ukończenie KPP). Można ją wykorzystać na zbiórce drużyny wędrowniczej, kręgu akademickiego czy kręgu instruktorskiego, a także w kształceniu – na seminarium opiekunów prób instruktorskich, warsztatach dla realizujących próby przewodnikowskie, czy jako DODATKOWE zajęcia na kursie przewodnikowskim oraz kursie drużynowych wędrowniczych, wykraczające poza standardy tych kursów.
Autor:
phm. Joanna ProszekChorągiew Kujawsko-Pomorska, Hufiec Toruń
Recenzenci
- hm. Lucyna Czechowska, ZOKK 436/2011, ZOKP/6/2011 Chorągiew Kujawsko-Pomorska, Hufiec Toruń
Treści:
- KP: Planowanie własnego rozwoju
- KDW: Możliwości działania w ZHP po zakończeniu pracy w drużynie wędrowniczej
- KP: Stopnie instruktorskie
Zamierzenia:
Po zajęciach/warsztatach/... uczestnik będzie:- Zapoznana się z trybem zdobywania stopni, a zwłaszcza z dokumentacją próby.
Informacje organizacyjne
2
4
6
Wymagane: Zapoznanie się z zasadami gry.
Po zapoznaniu się z zasadami, uczestnicy mogą samodzielnie zagrać bez prowadzącego.
Wymagania lokalowe, sprzętowe i potrzebne materiały
Miejsce:
Dowolne, z płaską powierzchnią do rozłożenia kart dla każdego z uczestników.
Wymagane materiały:
Na przygotowanie jednego zestawu gry dla max. 6 osób potrzeba: 8 kartek białych A4, 10 kartek zielonych A4 (sztywne), 4 kartek czerwonych A4 (sztywne), drukarki (tusz kolorowy i czarny), nożyczki
Materiały uczestnika:
Ołówek