Gra “Próba na Tip-Top”

Gra ma na celu przybliżenie trybu realizacji próby instruktorskiej. Pomaga uczestnikowi gry wdrożyć się w system próby. Zadania z Karty próby są adekwatne do opisu postaci oraz spełniają wymagania opisane w Systemie Stopni Instruktorskich dla stopnia przewodnika/przewodniczki. Gra skupia się na elementach dokumentacji próby. Dobrze dobrana dokumentacja jest istotna z punktu widzenia Komisji Stopni Instruktorskich. Po za systemem realizacji próby (zbieranie konspektów, zdjęć, opinii itp.) uczestnik poznaje warunki zamknięcia próby (opinia komendanta, opiekuna; stopień HO; raport z przebiegu próby, ukończenie KPP). Można ją wykorzystać na zbiórce drużyny wędrowniczej, kręgu akademickiego czy kręgu instruktorskiego, a także w kształceniu – na seminarium opiekunów prób instruktorskich, warsztatach dla realizujących próby przewodnikowskie, czy jako DODATKOWE zajęcia na kursie przewodnikowskim oraz kursie drużynowych wędrowniczych, wykraczające poza standardy tych kursów.

Print Friendly, PDF & Email
1+
Autor:
phm. Joanna Proszek
Chorągiew Kujawsko-Pomorska, Hufiec Toruń
Recenzenci
  • hm. Lucyna Czechowska, ZOKK 436/2011, ZOKP/6/2011 Chorągiew Kujawsko-Pomorska, Hufiec Toruń
Treści:
  • KP: Planowanie własnego rozwoju
  • KDW: Możliwości działania w ZHP po zakończeniu pracy w drużynie wędrowniczej
  • KP: Stopnie instruktorskie
Zamierzenia:
Po zajęciach/warsztatach/... uczestnik będzie:
  • Zapoznana się z trybem zdobywania stopni, a zwłaszcza z dokumentacją próby.
Informacje organizacyjne
min
2
opt
4
maks
6
45 min.
Prowadzących: 1
Wymagane: Zapoznanie się z zasadami gry.
Uwagi:
Po zapoznaniu się z zasadami, uczestnicy mogą samodzielnie zagrać bez prowadzącego.

Wymagania lokalowe, sprzętowe i potrzebne materiały
Miejsce:

Dowolne, z płaską powierzchnią do rozłożenia kart dla każdego z uczestników.
Wymagane materiały:

Na przygotowanie jednego zestawu gry dla max. 6 osób potrzeba: 8 kartek białych A4, 10 kartek zielonych A4 (sztywne), 4 kartek czerwonych A4 (sztywne), drukarki (tusz kolorowy i czarny), nożyczki
Materiały uczestnika:

Ołówek

Przebieg
1
5 min.
Wstęp
Forma: Przeczytanie zasad
Odpowiedzialny: uczestnicy
Zapoznanie z zasadami gry
Potrzebne materiały: zasady gry
2
30 min.
Próba na Tip-Top
Forma: Gra karciana
Odpowiedzialny: uczestnicy
Uczestnicy rozgrywają jedną turę do momentu wykonania wszystkich zadań przez jednego z graczy.
Potrzebne materiały: 5 tali kart z zestawu gry, ołówek
3
10 min.
Podsumowanie
Forma: Dyskusja
Odpowiedzialny: uczestnicy
Podsumowanie gry, refleksja dotycząca zdobywania przewodnika i dokumentowania próby instruktorskiej.
Załączniki
1
Karty próby

Kopii:
1
Grubość:
Normalna
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Gra
2
Karty próby rewers

Kopii:
4
Grubość:
Normalna
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Gra
3
Karty bazowe

Kopii:
1
Grubość:
Gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Gra
4
Karty bazowe rewers

Kopii:
6
Grubość:
Gruba
Druk:
Czarno-biały
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Gra
5
Bazowe karty akcji

Kopii:
2
Grubość:
Gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Gra
6
Karty specjalne rewers

Kopii:
2
Grubość:
Gruba
Druk:
Czarno-biały
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Gra
7
Specjalne karty akcji

Kopii:
2
Grubość:
Gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Gra
8
Zasady gry

Kopii:
1
Grubość:
Normalna
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Zasady gry
9
karty specjalne

Kopii:
1
Grubość:
Gruba
Druk:
KOLOR
Format:
A4
Dotyczy elementu zajęć: Gra
Pobierz wszystkie załączniki