Uwaga!
Od 1 stycznia 2018 r. obligatoryjnie obowiązują nowe standardy kursów uchwałą Głównej Kwatery nr 173/2017 z dnia 3 stycznia 2017 r. Ten konspekt jest napisany zgodnie z wytycznymi obowiązującymi do 31 grudnia 2017 r. Uważnie przejrzyj zamierzenia i upewni się, że materiał odpowiada Twoim potrzebom.
Prowadzący zajęcia może wykorzystać cały konspekt, jak również jego poszczególne elementy.
Na uwagę zasługuje prozaicznie zwykłe zadanie, jak gotowanie budyniu. Cała grupa ma za zadanie zaplanować ugotowanie budyniu na ognisku. Wykonanie zadania to doskonały przykład do zastosowania różnych narzędzi pomocnych w planowaniu (SWOT, diagram Gantta). Uczestnicy mają zdefiniować cele i zamierzenia, zrobić listę i podział zadań wraz z określeniem czasu, zapewnić sobie wszystkie narzędzia lub zdobyć je, wykonać i podsumować zadanie. Ma miejsce analiza zadania pod względem użytych narzędzi i osiągnięcia celu. Uczestnicy zajęć odpowiadają na pytanie – Jaki wpływ na osiągnięcie celu miały narzędzia?
Autor:
hm. Natalia Gorgol, SOKK, ZOKPRecenzenci
- hm. Maria Kotkiewicz, ZOKK, ZOKP
- hm. Łukasz Kochowski, SOKK, ZOKP
Treści:
- Planowanie krótko - i długoterminowe
Zamierzenia:
Po zajęciach/warsztatach/... uczestnik będzie:- rozumiał potrzebę planowania, a szczególnie planowania pracy drużyny,
- znał zasady planowania (analiza sytuacji z uwzględnieniem potrzeb, definiowanie celów, budowanie zadań, zasady organizacji czasu, ocena),
- potrafił wyznaczyć cele i zamierzenia oraz na ich podstawie zaplanować pracę,
Informacje organizacyjne
12
16
25
Wymagane: podstawy zasad planowania
Wymagania lokalowe, sprzętowe i potrzebne materiały
Miejsce:
teren otwarty, miejsce na ognisko (część zajęć może odbyć się w harcówce lub w szkole)
Warunki:
-
Wymagane materiały:
zapałki, menażki gotowa do spopielenia na ognisku, kasa na + budyń i mleko, kartki, długopisy, rower
Materiały uczestnika:
-
Ubiór uczestnika:
-