Uwaga!
Od 1 stycznia 2018 r. obligatoryjnie obowiązują nowe standardy kursów uchwałą Głównej Kwatery nr 173/2017 z dnia 3 stycznia 2017 r. Ten konspekt jest napisany zgodnie z wytycznymi obowiązującymi do 31 grudnia 2017 r. Uważnie przejrzyj zamierzenia i upewni się, że materiał odpowiada Twoim potrzebom.
Konspekt jest znakomitym podsumowaniem wiedzy uczestników kursu przewodnikowskiego. Poszczególne etapy zajęć systematyzują wiedzę kursantów z zakresu SWOT, SMART, tworzenia celów, harmonogramu, a także przełożenie pozyskanej wiedzy na praktykę, czyli tworzenie programu pracy w gromadzie zuchowej. Podczas zajęć jest przestrzeń na zastanowienie się nad tym co najważniejsze, czyli czy harmonogram programu pracy realizuje wyznaczone przez nas cele.
Autor:
pwd. Natalia WolińskaRecenzenci
- hm. Maria Kotkiewicz, ZOKK, ZOKP
- hm. Łukasz Kochowski, SOKK, SOKP
Treści:
- Tworzenie programu gromady
Zamierzenia:
Po zajęciach/warsztatach/... uczestnik będzie:- potrafił zaplanować pracę gromady i sporządzić program działania,
- umie cele przełożyć na atrakcyjne formy pracy
- umiejętnie dostosowywał treści programu do wieku, potrzeb, możliwości i oczekiwań zuchów
- potrafił wyznaczyć cele wychowawcze do osiągnięcia w pracy z gromadą
- potrafił ocenić realizację programu i wyciągnąć wnioski do dalszej pracy
- znał idee programowe i propozycje programowe ZHP oraz potrafił je wykorzystać przy tworzeniu programu pracy gromady
Informacje organizacyjne
12
16
24
Wymagane: podstawy zasad planowania
Wymagania lokalowe, sprzętowe i potrzebne materiały
Miejsce:
harcówka, sala, szkoła
Warunki:
-
Wymagane materiały:
2 brystole, psiaki, 4 kolorowe kartki, marker, 5 kopert, białe kartki.
Do przygotowania przez prowadzącego: piramida, charakterystyki, domino, książki ze sprawnościami/wykaz sprawności
Materiały uczestnika:
-
Ubiór uczestnika:
-
Przebieg
Wprowadzenie
(charakterystyka gromady, cele, harmonogram, sprawności, weryfikacja)
SWOT
Potrzebne - Kartki z literami, marker
SMART
- S i M – są ukryte na terenie szkoły
- A – każda szóstka musi ułożyć domino z zuchowymi formami pracy
- R – sztafeta, każda szóstka stoi w osobnym rzędzie zadanie uczestników jest zapisanie na tablicy elementów obrzędowości zuchowej min. 10, kiedy jedna osoba dobiegnie zapisze hasło i wróci może wyruszyć następna, kto pierwszy wykona zadanie ten wygrywa i otrzymuje kopertę
- T – zaproponowanie przez uczestników ulubionego pląsu.
Cele
- bardzo pilne i bardzo ważne
- mało pilne i bardzo ważne
- bardzo pilne, ale mało ważne
- mało pilne i mało ważne.
(co chcemy osiągnąć, jakie zuchy powinny być i jak te cechy wykształcić)