ZUCHOPOLY jest grą opartą na popularnej grze MONOPOLY polegającą na zdobywaniu sprawności zuchowych, w celu rozwijania swoich umiejętności. Graczem w grze może być pojedyncza osoba, ale można ją przekształcić w rozgrywki szóstek – wtedy cała szóstka staje się jedną drużyną, posługuje się majątkiem i wspólnie podejmuje wszystkie decyzje.
Autor:
pwd. Julia Grzędowska, Hufiec Radomsko, Chorągiew Łódzka.Recenzenci
- hm. Michał Działowski, Chorągiew Dolnośląska, Hufiec Świdnica
Zamierzenia:
Po zajęciach/warsztatach/... uczestnik będzie:- zmotywowany do realizacji prób na sprawności indywidualne i gwiazdki zuchowe
- bardziej angażował się we wspólne zdobywanie sprawności zespołowych w gromadzie
- rozsądnie dysponował powierzonymi środkami finansowymi
- zintegrowany w swojej szóstce (kiedy gra toczy się trybem szóstkowym)
Realizowane wymagania:
Wymagania z prób realizowane poprzez te zamierzenia:- sprawności zespołowe
- sprawności indywidualne
- gwiazdki zuchowe
Motyw i zakres tematyczny
Motyw główny:
- Wartości harcerskie
- Hobby i zainteresowania
Uszczegółowienie:
gwiazdki guchowe, formy pracy w gromadzie zuchowej, sprawności indywidualne i zespołowe, system małych grup, rozwój umiejętności
Zakres tematyczny:
- sprawności zuchowe
- gwiazdki zuchowe
- przedsiębiorczość
Forma materiału
Typ materiału:
Pojedynczy element zajęć (np. ćwiczenie, gra)
Forma szczegółowa:
Gra planszowa
Informacje organizacyjne
min
2
2
opt
4
4
maks
6
6
60 min.
Prowadzących: 1
Uwagi:
Liczba uczestników może stanowić także liczbę szóstek uczestniczących w grze, które stanowią jedną drużynę.
Liczba uczestników może stanowić także liczbę szóstek uczestniczących w grze, które stanowią jedną drużynę.
Wymagania lokalowe, sprzętowe i potrzebne materiały
Miejsce:
teren bez silnych podmuchów wiatru uniemożliwiających grę
Wymagane materiały:
kostki do gry, pionki odpowiadające ilości uczestników lub ilości szóstek
Przebieg
1
min.
przebieg
Celem gry jest zgromadzić jak najwięcej jak najwięcej sprawności i rozbudować posiadany majątek. Gra m na także na celu rozwój wychowania ekonomicznego w ZHP oraz zapoznanie zuchów z informacjami na temat harcerstwa, zachęcenie do zdobywania poznanych podczas gry sprawności oraz stopni zuchowych.