*Całość materiałów opracowanych w projekcie Ekonomia jest kobietą pisana jest w formie żeńskiej. Mimo to mogą być one swobodnie używane również w grupach koedukacyjnych. Jeśli masz jakieś przemyślenia na temat tego scenariusza, uważasz, że coś warto byłoby zmienić, ulepszyć, dodać – napisz do nas: [email protected]
Dlaczego warto: Kobieta współcześnie dla wielu jest istotą silniejszą niż niejeden mężczyzna. Tematyka funkcjonowania współczesnej kobiety jest bardzo ważna i aktualna, szczególnie w czasie, kiedy kobietom stawiane są coraz wyższe wymagania, a także same kobiety je sobie stawiają. Kobiety stają się coraz bardziej świadome własnych możliwości, ale jednocześnie spotykają się z wieloma trudnościami ze strony otoczenia, oczekiwaniami innych i swoimi słabościami. Dlatego kobiety odnoszące sukces powinny być stawiane za wzór. Ukazanie kobiety odnoszącej sukces w pracy i godzącej to z osobistymi obowiązkami pokaże dziewczynkom, że wytrwałą praca i konsekwencją w dążeniu do celu można osiągnąć szczyt.
Zadania: Jeśli chcesz wziąć udział w propozycji programowej Ekonomia jest kobietą i zdobyć jedną z części plakietki, oprócz przeprowadzenia poniższego warsztatu, wykonaj jedno z poniższych zadań. Zadania mogą być wykonywane całą grupą lub indywidualnie. Możesz też wymyślić swoje własne zadanie związane z tematem warsztatu i wysłać do akceptacji na adres [email protected]
- Przygotuj prezentację wybranej przez siebie kobiety sukcesu.
- Opowiedz o kobietach sukcesu które poznałaś na spotkaniu swojej rodzinie, klasie lub koleżankom z podwórka.
- Przeprowadź wywiad z 5 wybranymi osobami, spytaj o ważne dla nich kobiety sukcesu, poproś by powiedziały kilka słów o wybranych postaciach.
- Przygotujcie razem prezentację o kobietach sukcesu dla rodziców lub innej gromady/klasy.
- Jaka kobieta z Twojego najbliższego otoczenia jest dla Ciebie ważna? Może mama, siostra, pani nauczycielka? Napisz w kilku zdaniach dlaczego ta kobieta jest dla Ciebie ważna i powiedz jej o tym.
Autor:
Recenzent:
Zamierzenia:
Po zajęciach/warsztatach/... uczestnik będzie:- potrafić nazwać cechy charakteru człowieka mające wpływ na odnoszenie sukcesów
- potrafić planować, organizować i oceniać pracę własną i koleżanek
- umieć efektywnie współdziałać w grupie
Realizowane wymagania:
Wymagania z prób realizowane poprzez te zamierzenia:Motyw i zakres tematyczny
Motyw główny:
- Hobby i zainteresowania
- Zawody i profesje
- Inne
Uszczegółowienie:
Ekonomia - moja przyszłość ekonomiczna
Zakres tematyczny:
- kobiety sukcesu
Forma materiału
Typ materiału:
Pełen konspekt zajęć
Informacje organizacyjne
10
20
30
Wymagania lokalowe, sprzętowe i potrzebne materiały
Miejsce:
dowolne
Wymagane materiały:
Wyszczególnione załączniki, duże tekturowe arkusze (po jednym na grupę), kredki, mazaki, farby, kolorowe balony, puszka/butelka (na kapsułę czasu).
Przebieg
Rozpoczęcie
Uczestniczki stają w parach tworząc dwa koła (wewnętrzne i zewnętrzne). Pary zwrócone są twarzami do siebie.
„Podaj rękę przyjacielu i przywitaj się,
w prawo ukłoń się, w lewo ukłoń się.
Podaj rękę przyjacielu i uśmiechnij się,
dziś mamy dobry dzień”.
Koło zewnętrzne przesuwa się o jedną osobę, aż wrócimy do par rozpoczynających zabawę.
Wprowadzenie do tematu
Kim jest ta kobieta?
Wizualizacja kobiety sukcesu
Kolorowe kąty
Konferencja prasowa
Konferencja ma kształt wystąpień grup. Każda grupa ustawia się naprzeciwko reszty dziewczynek prezentując wizualizację swojej bohaterki. Rozpoczynają opowiadanie o wybranej kobiecie sukcesu. Reszta uczestniczek zajęć zadaje pytania do bohaterki, na które odpowiadają członkinie grupy.