Król Artur i rycerze okrągłego stołu II

Przedstawiam Wam zbiórkę zuchową z cyklu Król Artur i rycerze okrągłego stołu.

Print Friendly, PDF & Email
1+
Autor:
Olga Piątek
Autorzy:
  • Olga Piątek
Recenzenci
  • hm. Anna Pruś, Chorągiew Stołeczna, hufiec Zielonka
Zamierzenia:
Po zajęciach/warsztatach/... uczestnik będzie:
  • -
Realizowane wymagania:
Wymagania z prób realizowane poprzez te zamierzenia:
  • -
Motyw i zakres tematyczny
Motyw główny:
  • Zawody i profesje
Uszczegółowienie:

rycerskie życie
Zakres tematyczny:

  • rycerstwo
Uwagi:

-
Forma materiału
Typ materiału:

Pełen konspekt zajęć
Informacje organizacyjne
min
10
opt
15
maks
30
120 min.
Prowadzących: 3
Wymagane: -
Uwagi:
-

Wymagania lokalowe, sprzętowe i potrzebne materiały
Miejsce:

teren otwarty
Wymagane materiały:

1) List od króla
2) Kartki białe, kredy, mazaki, długopisy
3) Zagadki
4) Kreda do podchodów
Materiały uczestnika:

-
Ubiór uczestnika:

strój odpowiedni do pogody

Przebieg
1
10 min.
Rozpoczęcie fabuły
Zuchy dostają list od Króla, w którym wyraża on swoje uznanie na temat trudu, jaki Zuchy włożyły we wczorajsze zajęcia. Pisze, że rycerze wyruszali w różnego rodzaju wyprawy, gdzie wykazać musieli się sprytem, znajomością terenu oraz innymi umiejętnościami.
2
20 min.
Przygotowania do wyprawy
Należy zadbać o odpowiednie do pory roku obuwie dzieci i okrycie wierzchnie.
3
60 min.
Gry i zabawy na świeżym powietrzu
Forma: Gry i zabawy
“Mały konik” – zabawa na wzór “Biegnie sobie mały osioł”
Zuchy stoją w kole, jedna osoba jest rycerskim konikiem. Biega ona wewnątrz koła, śpiewając “Biegnie sobie mały konik x3 od samego rana. (śpiewając staje na przeciw jednej osoby z koła i skacząc pokazuje) W przód x3 kochana, w tył x3 kochana, w bok x3 – od samego rana”.
Osoba wybrana dołącza się do małego konika i zabawa trwa, aż wszyscy uczestnicy zostaną “konikami”

Książęta i zamki
Liczba osób: po podziale na trójki zostaje jedna osoba.

Osoby dzielą się na trójki. Dwie osoby chwytają się za ręce i tworzą zamek, trzecia osoba staje między nimi i jest księciem.

Osoba, która nie ma trójki podaje jeden z trzech możliwych okrzyków:

“Książę” – osoby tworzące zamek pozostają na miejscu, a będące książętami zmieniają zamek, osoba wolna stara się zająć ich miejsce

“Zamki” – książęta nie ruszają się, a tworzące zamek nie rozdzielając się starają się znaleźć nowego księcia (może być nim osoba wolna)

“Trzęsienie ziemi” – osoby tworzące zamki puszczają swoje ręce, i następuje ponowny podział na trójki, przy czym nie jest ważna rola, jaką kto pełnił w poprzedniej turze zabawy.

“Krowy”
“Baba jaga patrzy”
“Klasy”
“Zamiana” – Dzieci w kręgu, kolejno odliczanie – każde dziecko ma swój numer. Jedna osoba w środku koła ze związanymi oczami wywołuje do zamiany dwa numery. Dzieci muszą zamienić się miejscami, ale tak, aby wywołujący ich nie złapał.
4
80 min.
Wyprawa terenoznawcza
Forma: Zabawa
Zabawa w podchody
5
10 min.
Powrót do bazy noclegowej
6
5 min.
List od króla
Na Zuchy w miejscu noclegu czeka kolejny list od Króla który gratuluje udanej wyprawy i mówi Zuchom, że niedługo napisze do niech znów, aby przekazać im ważną nowinę.
7
25 min.
Quiz rycerski
Forma: Quiz
Zuchy podzielone na kilka szóstek odgadują zagadki.