Utwór powstał w ramach programu polskiej współpracy rozwojowej za pośrednictwem MSZ RP w roku 2015. Zezwala się na dowolne wykorzystanie utworu pod warunkiem zachowania ww. informacji, w tym informacji o stosownej licencji, o posiadaczach prawa oraz o programie polskiej współpracy rozwojowej.
Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons CC-BY-3.0-PL Uznanie autorstwa-3.0 Polska
Publikacja, wyraża wyłącznie poglądy autorki i nie może być utożsamiana z oficjalnym stanowiskiem Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.
*Całość materiałów opracowanych w projekcie Ekonomia jest kobietą pisana jest w formie żeńskiej. Mimo to mogą być one swobodnie używane również w grupach koedukacyjnych. Jeśli masz jakieś przemyślenia na temat tego scenariusza, uważasz, że coś warto byłoby zmienić, ulepszyć, dodać – napisz do nas: [email protected]
Dlaczego warto:
Otoczone pięknymi zabawkami często zapominamy, że do prawdziwej zabawy nie potrzeba wcale drogich przedmiotów, a prezenty mogą równie dobrze być niematerialne. Podczas spotkania uczestniczki dowiedzą się skąd pochodzą ich zabawki, zastanowią się jakie niematerialne prezenty mogą sprawiać im radość, a także stworzą swoje własne przedmioty do zabawy.
Zadania: Jeśli chcesz wziąć udział w propozycji programowej Ekonomia jest kobietą i zdobyć jedną z części plakietki, oprócz przeprowadzenia poniższego warsztatu, wykonaj jedno z poniższych zadań. Zadania mogą być wykonywane całą grupą lub indywidualnie. Możesz też wymyślić swoje własne zadanie związane z tematem warsztatu i wysłać do akceptacji na adres [email protected]
- Zorganizujcie kiermasz, na którym wymienicie się nieużywanymi zabawkami/książkami. Zaproście osoby spoza Waszej grupy.
- Zorganizujcie konkurs na najciekawszą (wymyśloną!) zabawkę.
- Sprawdźcie z jakich krajów pochodzą inne Wasze zabawki. Zaznaczcie je na mapie.
- Wymyślcie swoją własną grę planszową, wykonajcie samodzielnie wszystkie potrzebne w niej elementy.
- Przygotujcie kampanię „Czy zabawki są zabawne?” podczas której zwrócicie uwagę innych osób na problemy związane z zabawkami oraz zachęćcie je do tworzenia swoich.
Autor:
Recenzent:
Zamierzenia:
Po zajęciach/warsztatach/... uczestnik będzie:- Wiedziała, gdzie produkowana jest znaczna część zabawek oraz co znaczy napis „Made in China”
- Wiedziała, kto i w jakich warunkach produkuje zabawki
- Zainspirowana do tworzenia własnych zabawek
- Miała pomysły na to jak wykorzystywać do zabawy przedmioty jej dostępne
- Wiedziała, że istnieją również prezenty niematerialne, które mogą sprawiać radość
Realizowane wymagania:
Wymagania z prób realizowane poprzez te zamierzenia:Motyw i zakres tematyczny
Motyw główny:
- Inne
Uszczegółowienie:
Edukacja globalna, świadoma konsumpcja
Zakres tematyczny:
Forma materiału
Typ materiału:
Pełen konspekt zajęć
Forma szczegółowa:
Bieg harcerski
Informacje organizacyjne
6
24
30
Wymagania lokalowe, sprzętowe i potrzebne materiały
Miejsce:
dowolne
Wymagane materiały:
Wydrukowany i pocięty załącznik, mapa świata, papier, długopisy/kredki, ewentualnie ulubione zabawki przyniesione przez uczestniczki.
Przebieg
Skąd są moje zabawki?
Dzień pracy w fabryce
Rozmawiając z uczestniczkami nie staraj się ich przestraszyć, jedynie zwrócić uwagę na pewne informacje.