Gra ma na celu promowanie odpowiedzialnego i świadomego podejścia do rozwoju pośród wędrowników i instruktorów ZHP. Eksponuje wagę zrównoważonej aktywności w sferze intelektualnej, społecznej, duchowej, emocjonalnej i fizycznej każdego człowieka oraz stopnie harcerskie i instruktorskie, jako narzędzia ułatwiające utrzymanie tej równowagi na każdym etapie życia (od licealisty do osoby pracującej). Gra oddziałuje na postawę oraz umiejętność strategicznego myślenia/planowania graczy. Można ją wykorzystać na zbiórce drużyny wędrowniczej, kręgu akademickiego czy kręgu instruktorskiego, a także w kształceniu (np. podczas kursu opiekunów prób instruktorskich, kursu przewodnikowskiego czy podharcmistrzowskiego).
Autor:
hm. Lucyna Czechowska, ZOKK 436/2014, ZOKP/6/2011
Chorągiew Kujawsko-Pomorska, Hufiec Toruń
Recenzent:
phm. Emilia Owoc, BOKK
Chorągiew Krakowska
Zamierzenia:
Po zajęciach/warsztatach/... uczestnik będzie:- rozumiał wagę zrównoważonego rozwoju
- umiał świadomie i odpowiedzialnie podejść do własnego rozwoju
- rozumiał, że stopnie harcerskie i instruktorskie są narzędziem ułatwiającym utrzymanie równowagi pomiędzy poszczególnymi sferami rozwoju na każdym etapie życia
Realizowane wymagania:
Wymagania z prób realizowane poprzez te zamierzenia:Motyw i zakres tematyczny
Motyw główny:
- Technika harcerska
- Wartości harcerskie
- Hobby i zainteresowania
- Zawody i profesje
Uszczegółowienie:
Ponieważ gra jest o zrównoważonym rozwoju dotyka wielu różnych motywów tematycznych.
Zakres tematyczny:
- rozwój duchowy
- rozwój intelektualny
- rozwój społeczny
- rozwój fizyczny
- rozwój emocjonalny
Forma materiału
Typ materiału:
Pojedynczy element zajęć (np. ćwiczenie, gra)
Forma szczegółowa:
Gra planszowa
Informacje organizacyjne
min
4
4
opt
8
8
maks
12
12
120 min.
Prowadzących: 1
Uwagi:
Wymagania lokalowe, sprzętowe i potrzebne materiały
Miejsce:
miejsce, gdzie można postawić kwadratowy stół i krzesła wokół niego
Wymagane materiały:
wydrukowane załączniki, zwykłe pionki po 6 w kolorze niebieskim, czerwonym, zielonym i żółtym, stojący przedmiot, najlepiej figurka, którą będą ustawiać przed sobą gracze rozpoczynający poszczególne tury, stojący przedmiot, najlepiej figurka, która będzie wędrować wzdłuż planszy zadań sezonowych wraz z upływem kolejnych miesięcy/tur