„ZHP strukturalnie” jest grą przeznaczoną głównie dla drużynowych do wykorzystania na zbiórkach harcerzy i harcerzy starszych, którzy chcą w ciekawy sposób poznać strukturę naszego związku. Jako drużynowi przekonacie się, że temat struktury ZHP nie musi być nudny i nie trzeba się dwoić i troić, aby zainteresować harcerzy tym tematem. Grając w „ZHP strukturalnie” harcerze – oprócz samej struktury – mają również okazję przyswoić oznaczenia funkcji – czyli poznać kolory sznurów i noszonych na nich suwaków.
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: ok. 60 min. (4 graczy)
Users who have LIKED this post:
Autor:
pwd. Katarzyna Kryńska
Chorągiew Stołeczna, Hufiec Pruszków
Recenzent:
hm. Agata Erhardt-Wojciechowska, ZOKK 290/2014
Chorągiew Stołeczna, Hufiec Pruszków
Zamierzenia:
Po zajęciach/warsztatach/... uczestnik będzie:- znał strukturę ZHP i oznaczenia funkcji
Realizowane wymagania:
Wymagania z prób realizowane poprzez te zamierzenia:- Wymagania na stopień tropicielki/wywiadowcy
- Wymagania na stopień ochotniczki/młodzika
Motyw i zakres tematyczny
Motyw główny:
- Inne
Uszczegółowienie:
Wiedza o ZHP - struktura ZHP i oznaczenia funkcji
Zakres tematyczny:
- Struktura ZHP, oznaczenia funkcji w ZHP
Forma materiału
Typ materiału:
Pojedynczy element zajęć (np. ćwiczenie, gra)
Forma szczegółowa:
Gra planszowa
Informacje organizacyjne
min
2
2
opt
4
4
maks
4
4
60 min.
Prowadzących: 1
Wymagane: instruktor o szerokiej wiedzy z zakresu struktury ZHP, który będzie potrafił odpowiedzieć na wątpliwości uczestników
Wymagane: instruktor o szerokiej wiedzy z zakresu struktury ZHP, który będzie potrafił odpowiedzieć na wątpliwości uczestników
Uwagi:
Wymagania lokalowe, sprzętowe i potrzebne materiały
Miejsce:
dowolne miejsce
Warunki:
dostępna płaska powierzchnia do gry
Wymagane materiały:
Załączniki "Plansze", "Zdobywanie pól", "Karty akcji" należy wydrukować 4 razy - dla każdego gracza.
"Instrukcję", "Kartę funkcyjnych" należy wydrukować raz.
Dodatkowo potrzebne są:
2 kości
ok. 100 znaczników pól (np. płaskie koraliki, ew. pestki dyni)
4 pionki w różnych kolorach
Materiały uczestnika:
brak
Ubiór uczestnika:
mundur
Przebieg
1
15 min.
Wprowadzenie do gry
Zapoznanie z instrukcją do gry, rozdanie graczom elementów gry, odpowiedź na ewentualne wątpliwości
Potrzebne materiały: załączniki "Plansze", "Zdobywanie pól", "Karty akcji" należy wydrukować 4 razy - dla każdego gracza. "Instrukcję", "Kartę funkcyjnych" należy wydrukować raz.
Dodatkowo potrzebne są 2 kości i ok. 100 znaczników pól (np. płaskie koraliki, ew. pestki dyni) oraz 4 pionki w różnych kolorach.
2
60 min.
Rozgrywka
Rozgrywka zgodnie z zasadami opisanymi w instrukcji do gry
Potrzebne materiały: Wszystkie załączniki
3
10 min.
Podsumowanie gry
omówienie gry - wrażenia graczy, odpowiedź na ewentualne wątpliwości
Potrzebne materiały: brak
Załączniki
1
ZHP strukturalnie -Instrukcja gry
Dotyczy elementu zajęć: Wprowadzenie do gry
2
ZHP strukturalnie - Karta funkcyjnych
Dotyczy elementu zajęć: Wprowadzenie, rozgrywka
3
ZHP strukturalnie - Karty akcji
Dotyczy elementu zajęć: Wprowadzenie, rozgrywka
4
ZHP strukturalnie - Plansze
Dotyczy elementu zajęć: Wprowadzenie, rozgrywka
5
ZHP strukturalnie - Zdobywanie pól
Dotyczy elementu zajęć: Wprowadzenie, rozgrywka